Czasami zdarza się, że firma w której kupiliśmy kasę fiskalną, została zlikwidowana. Zresztą różne są przyczyny: brak uprawnień, zbyt długi okres oczekiwania na interwencję, lub po prostu – niemiła obsługa. W takich okolicznościach zaczynamy szukać innego serwisu, który dokona nam naprawy, wspomoże poradą albo zrobi obowiązkowy serwis ustawowy. Niestety sprawa nie jest do załatwienia od ręki… Jak większości operacji zawiązanych z tematem “fiskalizacja”, prawo przewiduje procedury. Pierwsze co musimy zrobić, to zgłoszenie takiej chęci do producenta/dystrybutora danej marki kas. Robi się to oczywiście w formie pisemnej, składając wniosek o zmianę serwisu. We wniosku, musimy wskazać nowy serwis lub zdać się na wybór producenta – który oczywiście może polecić autoryzowany serwis. Należy się liczyć z tym, że po przekazaniu serwisu zostanie pobrana opłata manipulacyjna, a także serwis przejmujący dokona przeglądu i za to wystawi fakturę do zapłaty.